söndag 27 januari 2008


Här är en till bild från Tallinn. Den här bilden är tagen vid samma tillfälle som den ja la upp i förrgår och de är tagna en bit utanför Tallinn i somras.
Jag har ökat kontrasten väldigt mycket i den här bilden, egentligen alldeles för mycket, men det är liksom meningen. Jag har gjort på samma sätt som med den här bilden. Att man först konverterar de till svartvit för att sen "lägga tilbaka" färgerna. Då kan man justera ljuset i oliga färger utan att mman får något färgstick. Nu har jag inte gjort det, men jag skulle t.ex. kunna justera ljuset i de olika färgkanalerna med channel mixer. Då blir färgerna jättekonstiga men om jag gillar ljuset så är det bara att konvertera bilden till svartvit och lägga orginalbilden ovanpå och sen sätta blandningsläget på den till color. Här har jag också skrivit hur man kan göra, på ett liknande sätt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar