torsdag 21 februari 2008


I natt mellan klockan 04:01 och 04:51 så var det total månförmörkelse. Tyvärr så var det molnigt men jag hade nog inte klivit upp mitt i natten och gått ut i kylan för att ta ett kort på den ändå :P
Den här bilden tog jag den 4 mars ifjol kl. 00:31. Man blir förvånad över hur liten månen är, trots jag hade ett tele på 200mm så blev månen inte större än en enkrona jämfört med ett A4-papper på bilden. 200mm brännvidd är dock inte så jättemycket. Bilden som visas här är i naturlig storlek och jag tycker att det var väldig häftigt med månförmörkelse. Den blev lite brusig men alla färgerna är orginal:) Tyvärr så dröjer det till den 21 december 2010 tills man får en tredje chans...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Du anar helt rätt, det är en iphone :P

Joo det blir assvårt :/ de blir så grymt coola effekter, vill så gärna ta sånna bilder!!!

Skicka en kommentar