fredag 28 december 2007


Den här väggen fotade jag förra månaden men då blev den lite tråkig. Det jag tycker var roligt var att det var flera olika färger på klottret och för att framhäva färgerna så har jag använt hue/saturation (nyans/mättnad). Jag valde en färg (vilken som helst) i rullmenyn och sen tog jag pipettverktyget, som kommer fram om man för musmarkören utanför rutan. Sen klickade jag på någon färg som jag ville förstärka, tex. den gröna färgen till vänster. Då ser man att just den färgen markeras i färgspektrat, och de justeringar man gör kommer bara att påverka de, gröna, färgerna. Jag drog upp mättnaden och ljusheten lite och det där gjorde jag på det rosa och blå också. Sen juterade jag kontrasten och jag tycker att det passade bilden att öka ganska mycket.

2 kommentarer:

Jenny Larsson sa...

Jag är väldig fascinerad av dina bilder :) Är det okej om jag lånar någon till min blogg?
- Fortsätt så!

Daniel sa...

Jenny Larsson: Tack! Vad roligt att höra.
Ja, Det går bra att låna någon bild om du har mitt namn/länk under bilden, och inte ändrar på den på något sätt.

Skicka en kommentar