torsdag 26 mars 2009

Vart tog ränderna vägen?

marianne - rödfilter

I de här bilderna har jag endast justerat ljuset en aning och de är fotade i raw med kameran inställd på svartvitt.

Ränderna på denna nu nästan oigenkännbara godis har försvunnit helt och hållet som ni kan se. Det jag har gjort är att jag har fotat i rött ljus från en blixt med ett rött färgfilter.


marianne - rödfilter

Här ovan kan du se hur originalbilden ser ut när jag har konverterat tillbaka den till färg och
sedan den svartvita versionen.


marianne - blåfilter

Här är även en bild som jag har tagit med ett blått filter på blixten. Det ger som ni ser en mycket högre kontrast då det är nära komplementfärgen till röd.


Det här går självklart väldigt lätt att fejka i photoshop om man har lust....

1 kommentarer:

Anonym sa...

den var ju nästan snyggare utan ränder ;)
nice!

Skicka en kommentar