onsdag 7 november 2007


Den här bilden är ganska gammal men jag tycker att den är värd att visas igen. Jag kommer inte ihåg precis hur jag gjorde men jag kommer i alla fall ihåg att jag höll på väldigt mycket för att försöka få rätt färger på skarvarna. Men då använde jag photoshop elements och då jag använde inte heller något annat blandningsläge på bollen. Nu har jag lärt mig mer så nu kan jag göra det på ett mycket smidigare sätt. Jag gjorde en liknande alldeles nyss och då gjorde jag bollen svartvit och sedan satte jag blandningsläget till vivid light. En sak som man ska tänka på när man smälter ihop lager på det sättet är att det övre lagret som man gör svartvitt inte ska vara för mörkt eller för ljust. T.ex. på den här bilden ska de orangea områdena på basketbollen vara medelgrå för att inte mörka ner eller ljusa upp bilden.
_

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man sätta på en dragkedja och ta av äppelfodralet.

walle sa...

Riktigt snygg bild... bra ide och bra utfört...

Daniel sa...

Tack walle!
roligt att du gillar min bild

jag uppskattar verkligen alla kommentarer

Skicka en kommentar