söndag 29 november 2009

Den näst sista dagen

träd i svartvitt
träd i färg
Den näst sista dagen i november år 2008 kände jag för att plocka fram kameran och ta några bilder. Det har jag inte gjort idag och därför får ni se vad det blev för ett år sedan.

Jag har visat exakt-ett-år-sen-bilder förut och jag kommer nog att göra det igen. Jag tycker att det är lite roligt att kolla på gamla bilder och försöka minna vad man tänkte.

Den svartvita bilden har jag gjort svartvit nu och den i färg ser ut som jag hittade den i arkivet.

2 kommentarer:

mirjam sa...

Jag försöker ibland phota.... oj jag menar fota träd underifrån för det är ofta så mäktigt när när man står och tittar upp. Men mina bilder blir mest bara ett enda platt virrvarr av grenar tycket jag. Så nu undrar jag. vad är det med den här bilden som är annurlunda. trädet? kompositionen ljuset? allt?

Daniel sa...

mirjam: oj vad du har skrivit många kommentarer :D

vad roligt att du tycker att bilden är speciell! om jag skulle gissa på vad det är som gör det mest skulle jag säga skärpedjupet. det är ju ganska kort. kanske lite också att det är ett ljust träd så att det inte blir bara siluetten kvar

Skicka en kommentar