tisdag 28 april 2009

S/v, och bild på hålkameran

s/v
Här nedan har vi då min hålkamera. Så här ser den ut! Det är helt enkelt bara aluminiumfolie med ett litet, litet hål i där objektivet skulle ha suttit. Bakom hade jag också en bit kartong men det var mest för stabiliteten. Man ska försöka göra hålet så litet som möjligt för att få skarpa bilder men det kan vara lite svårt att få ett det bra.

Här är en artikel som jag läste om hur man gör och det var den som gav mig idéen med foliet.

Hålkamer

6 kommentarer:

Jonathan sa...

Riktigt häftigt! Ska hålet sitta exakt i mitten?

Daniel sa...

sv. ja, det är väl något att sträva efter men det är inte så noga. Jag använde endast mitt ögonmått.

Fridaj sa...

Tufft! Tack för tips! Ska prova! Kul att leka lite så ju :D haha

Magnus Persson sa...

Häftigt! Har testat liknande varianter inomhus och med stativ men det är tydligt att det blir bättre med mer ljus!

Anonym sa...

Åh vad fint. Kan du inte lägga upp lite bilder som du har tagit med den kameran?

Daniel sa...

anonym: jag har ju några i förra inlägget
Kolla här

Skicka en kommentar